Objavljeno novo izvješće o školskim okruženjima usmjerenima na održivost
Europska komisija objavila je izvješće koje pokazuje kako škole mogu, kroz održiv dizajn i prakse, postati predvodnici održivosti te učenicima pružiti kvalitetnije i zdravije okruženje za učenje.

Novo izvješće pod nazivom „School Learning Environments for Sustainability in the EU“ o školskim okruženjima za učenje usmjerenima na održivost u Europskoj uniji istražuje na koji način obrazovna infrastruktura i prostori za učenje mogu postati otporniji na klimatske promjene, istodobno poticati zdravlje i dobrobit učenika te pridonositi kvalitetnijem učenju. Dokument donosi primjere institucionalnih i političkih praksi koje pokazuju kako je moguće povećati pozitivan učinak prostora u kojemu se odvija obrazovni proces.
Izvješće je popraćeno praktičnim alatima, zbirkom dobrih praksi i kolekcijom studija slučaja koji pružaju podršku učenicima, nastavnicima, donositeljima politika i drugim dionicima u osmišljavanju i stvaranju održivih okruženja za učenje. Ovi materijali nude smjernice za preoblikovanje i obnovu obrazovne infrastrukture, uključuju 23 primjera uspješnih inicijativa te osam detaljnih studija slučaja iz cijele Europe. Među primjere dobrih inicijativa uvrštena je i Osnovna škola Šime Budinića iz Zadra, koja je kroz projekt “Urbano vrtlarstvo – zeleni krovovi” uvela rješenja temeljena na prirodi prilagođena lokalnim klimatskim uvjetima. Ovaj projekt podiže ekološku svijest učenika i jača povezanost s prirodom u urbanom okruženju.
Izvješće posebno naglašava važnost zelenih površina u školama, jer upravo one pridonose boljem fizičkom i mentalnom zdravlju učenika, potiču njihovu otpornost i pozitivno utječu na akademske rezultate te razvoj kompetencija održivosti. Također, pokazuje da dizajn i obnova školskih prostora mogu značajno doprinijeti klimatskoj otpornosti, primjerice kroz rješenja poput regulacije temperature i poboljšanja kvalitete zraka.
Energetski učinkovite obnove donose dugoročne koristi jer omogućuju znatne uštede koje se mogu ponovno uložiti u obrazovanje. Posebno se ističe i važnost uključivanja učenika i nastavnika u proces oblikovanja prostora, čime se osigurava i potiče interaktivno učenje u zajedničkom okruženju.
Za više informacija dostupan je i video sažetak koji donosi pregled ključnih zaključaka i uvida iz izvješća.