• Crna slova
  • Bijela slova
  • Zadane boje
  • Manja slova
  • Veća slova
  • Zadana slova
  • Font za disleksiju
  • Zadani Font
en
Erasmus logo

Digitalno potpisivanje ugovora

Agencija za mobilnost i programe EU (AMPEU) od Poziva za 2025. godinu ugovore s Erasmus+ i ESS korisnicima potpisuje isključivo digitalno.

Freepik

Korisnici od 2023. godine imaju mogućnost potpisivanja ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za program Erasmus+ i Europske snage solidarnosti kvalificiranim elektroničkim potpisom. Ovaj način potpisivanja ugovora u skladu je s načelima digitalizacije i zelenog poslovanja te predstavlja uštedu vremena i resursa. Prema prethodnim najavama, digitalni potpis od Poziva za 2025. postaje obavezan.

Preduvjeti za potpisivanje

Za potpisivanje kvalificiranim elektroničkim potpisom, zakonski predstavnik organizacije treba posjedovati kvalificirani elektronički certifikat najviše razine sigurnosti (QES). AMPEU će organizacijama kojima su odobrena bespovratna sredstva omogućiti pristup aplikaciji za digitalno potpisivanje (platforma Signator).

S popisa odobrenih certifikata na stranicama Europske komisije, izdvajamo one koji se mogu pribaviti u Hrvatskoj, a koje podržava platforma Signator:

  • Certifikati pohranjeni na kraticama / USB key: FINA , AKD d.o.o. (poslovni certifikat, osobna iskaznica, certifikati koje Carnet omogućuje svojim korisnicima)
  • Certifikati u oblaku: SwissCom, A-Trust.
    Potpisivanje FINA udaljenim potpisom može biti omogućeno korisniku, ukoliko to naglasi prije početka procesa potpisivanja

Prilikom nabave certifikata, ustanova koja ga izdaje daje više uputa i PIN za njegovo korištenje. Prije prvog korištenja certifikata na kartici bit će potrebno nabaviti čitač specijaliziran za očitavanje kartica i osobnih iskaznica, te ga instalirati. Praktične upute nudi tehnička podrška aplikacije Signator: Preduvjeti za epotpis – različita rješenja

Signator – web aplikacija za potpisivanje

U tijeku digitalnog potpisivanja aktivnu ulogu imaju projektni koordinator i zakonski predstavnik ustanove. Pozivi za pristup platformi Signator bit će upućeni na email adrese navedene u projektnoj prijavi.

Prvi korak je odobrenje. Ugovor odobrava osoba koja je u prijavi navedena kao projektni koordinator. Odobrenje (video) je nešto poput parafa, čin kojim potvrđujete da su podaci u dokumentu ispravni i da je on spreman za potpis od strane zakonskog predstavnika. Za odobrenje osim svjesnog klika mišem nije potreban nikakav tehnički dodatak.

Drugi korak je potpis zakonskog predstavnika (video na poveznici). Za potpisivanje je potrebno posjedovati i koristiti kvalificirani elektronički potpis.

Opis procedure zakonskog potpisnika:

  • Aktivacijski mail – dolazi na email naveden u prijavi, potrebno je odabrati lozinku za pristup aplikaciji
  • Welcome mail – više uputa za korištenje digitalnog potpisa
  • Mail „Tijek rada čeka Vašu ovjeru“ – znak da je ugovor spreman za uvid i potpis. Potrebno ući aplikaciju i provjeriti točnost podataka na ugovoru
  • Čitač s karticom ili token utaknuti u USB ulaz računala
  • Odabrati gumb „Potpiši“ – Karticom /USB
  • Potvrditi PINom koji ste dobili prilikom preuzimanja certifikata

Ako imate upita, molimo vas da prvo pročitate popis čestih pitanja i odgovora. U slučaju da niti tada niste pronašli odgovor, slobodno nas kontaktirajte mailom na adresu kvaliteta@ampeu.hr