• Crna slova
  • Bijela slova
  • Zadane boje
  • Manja slova
  • Veća slova
  • Zadana slova
  • Font za disleksiju
  • Zadani Font
en
Erasmus logo

EITA 2024: Upoznajte hrvatske dobitnike Europske nagrade za inovativno poučavanje

Već četvrtu godinu zaredom EITA nagrađuje iznimne projekte i nastavne prakse u sklopu programa Erasmus+. Među dobitnicima iz Hrvatske istaknuli su se DV „Olga Ban" koji svojim projektom jačanja kompetencija odgojitelja potiče razvoj Europskog obrazovnog prostora, te OŠ Stjepana Cvrkovića koja je inkluzivnim metodama podizala motivaciju učenika. Uz njih, Centar za mir, nenasilje i ljudska prava Osijek svojim projektom BeWEEN unaprijedio je digitalne kompetencije učenika, a Poljoprivredna, prehrambena i veterinarska škola Stanka Ožanića osmislila je inovativne vrste mobilnosti u strukovnom obrazovanju tijekom pandemije.

2021. godine uspješno je pokrenuta Europska nagrada za inovativno poučavanje (EITA) kao dio Europskog obrazovnog prostora, s ciljem prepoznavanja rada nastavnika (i njihovih škola) koji daju izniman doprinos struci. Dobitnici iz različitih obrazovnih sektora – predškolskog, osnovnoškolskog, srednjoškolskog i strukovnog obrazovanja – istaknuli su se projektima koji promiču digitalne kompetencije, mentalno zdravlje, održivost i inkluziju.

Svake godine, nagrada se fokusira na određenu temu koja je usklađena s prioritetima Europske komisije. Predstavljamo hrvatske dobitnike koji su ovo prestižno priznaje osvojili zahvaljujući svojim inovativnim Erasmus+ projektima kojima je u fokusu ovogodišnja tema EITA-e - „Dobrobit u školama”.

1. Dječji vrtić “Olga Ban", Pazin

Doris Velan, ravnateljica | Dječji vrtić “Olga Ban", Pazin

Dječji vrtić „Olga Ban" iz Pazina nagrađen je za projekt pod nazivom „Jačanje ustanove i pojedinaca za sudjelovanje u europskom prostoru odgoja i obrazovanja“. Kroz ovaj projekt, 22 djelatnice vrtića unaprijedile su svoje profesionalne kompetencije kroz 12 mobilnosti, praćenje rada i stručna osposobljavanja. Projektom je DV nastojao jačati stručne pedagoške vještine, psihološku otpornost i otvorenost za stjecanje i primjenu novih iskustava i znanja te jačati komunikacijske i digitalne kompetencije za sudjelovanje u europskom prostoru odgoja i obrazovanja.

Kroz brojne radionice i suradnju s vanjskim stručnjacima, odgojitelji su razvili nove metode rada, poboljšali postojeće i prenijeli svoja znanja drugim zaposlenicima vrtića. Projekt je također uključivao aktivnosti namijenjene roditeljima i lokalnoj zajednici, čime je postignut širi utjecaj na razvoj vrtića kao prostora koji potiče inovacije, inkluziju i dobrobit svih sudionika. U konačnici, ovaj je projekt dodatno doprinio stvaranju pozitivne atmosfere unutar vrtića, s posebnim naglaskom na očuvanje mentalnog zdravlja i sprječavanje profesionalnog sagorijevanja djelatnika.

2. Osnovna škola Stjepana Cvrkovića, Stari Mikanovci

Dora Rolj Kovačević, koordinatorica projekta | Osnovna škola Stjepana Cvrkovića, Stari Mikanovci

Projekt Osnovne škole Stjepana Cvrkovića iz Starih Mikanovaca „Uspjeh je veći jer učimo u sreći“ ima za cilj promjenu negativnih obrazovnih trendova u školi koja se nalazi u ruralnom dijelu Hrvatske, gdje učenici dolaze iz socioekonomski nepovoljnog okruženja. Projekt se fokusira na stvaranje jednakih mogućnosti za sve učenike, povećanje njihove motivacije te smanjenje stresa i neuspjeha u školi. Učitelji su prošli obuku kako bi prepoznali individualne potrebe učenika te promovirali inkluziju i ravnopravnost u učionici.

Glavne teme koje projekt obrađuje uključuju dobrobit učenika i učitelja, mentalno zdravlje, suradnju, te stvaranje osjećaja jednakosti i osobne vrijednosti kod učenika.

EITA nagrada dokaz je uspješnosti njihovog projekta. Učenici su kroz radionice razvijali vještine organizacije, učenja i upravljanja stresom i naposljetku pokazali veći osjećaj odgovornosti za vlastiti uspjeh u školi. Učitelji, s druge strane, kroz tri tematske radionice unaprijedili su svoje kompetencije u stvaranju inkluzivnog, motivirajućeg i podržavajućeg okruženja. Za širu zajednicu izrađena je digitalna brošura koja dijeli savjete i smjernice kako za učenike, tako i za učitelje i roditelje.

3. Centar za mir, nenasilje i ljudska prava, Osijek

Natalija Havelka, izvršna direktorica | Centar za mir, nenasilje i ljudska prava, Osijek

Centar za mir, nenasilje i ljudska prava Osijek 32 godine aktivno djeluje u promicanju mira, zaštiti ljudskih prava i neformalnom obrazovanju, a njihov projekt BeWEEN, usmjeren na jačanje kompetencija nastavnika i učenika u odgovornoj upotrebi digitalne tehnologije, zasluženo je nagrađeni plod njihova rada. Kroz hibridni pristup, koji je uključivao online i fizičke aktivnosti, projekt je razvio inovativne prakse za sigurnu upotrebu tehnologije te je stvorio kurikulum i alate za smanjenje zdravstvenih i ekoloških rizika.

Nastavnici su kroz radionice unaprijedili svoje digitalne vještine, dok su učenici učili o sigurnoj upotrebi tehnologije, uključujući korištenje mobilne igre koja ih je poticala na usvajanje zdravih digitalnih navika. Projekt je obuhvatio učitelje i učenike diljem Europe, stvarajući mrežu suradnje s ciljem podizanja svijesti o utjecaju digitalne tehnologije na okoliš i mentalno zdravlje.

Ciljevi BeWEEN projekta su izgradnja kapaciteta za zdravije i odgovornije korištenje digitalnih tehnologija te razvoj digitalnih kompetencija i promicanje „pametnih navika“ među srednjoškolcima.

4. Poljoprivredna, prehrambena i veterinarska škola Stanka Ožanića, Zadar

Jelena Gulan, ravnateljica | Poljoprivredna, prehrambena i veterinarska škola Stanka Ožanića, Zadar

Projekt „Novim znanjima za zdravije sutra" Poljoprivredne, prehrambene i veterinarske škole Stanka Ožanića iz Zadra usmjeren je na unapređenje znanja učenika i nastavnika u području prehrane, dijetoterapije i suvremene obrade hrane. Iako je prvobitni plan bio omogućiti učenicima mobilnost u Portugalu radi stručne prakse, zbog pandemije COVID-19 projekt je prilagođen, pa je organizirana prva mobilnost na daljinu u Hrvatskoj. Učenici su u poznatom školskom okruženju pratili online tečajeve o prehrani koje je osigurao projektni partner iz Portugala, a pratili su ih stručni nastavnici. Kroz projekt su razvili i didaktičke metode koje uključuju interaktivnu nastavu, rješavanje problema i eksperimentalno učenje.

Kao rezultat napora uloženih u projekt, škola je opremljena modernom opremom za provođenje praktične nastave, a učenici su stečena znanja primijenili u kreiranju planova prehrane za tinejdžere i jelovnika za različite dobne skupine. Osim toga, nastavnici su svoje novo znanje primijenili u svakodnevnoj nastavi, dijeleći ga s kolegama i na županijskim stručnim vijećima. Ova prva mobilnost na daljinu u strukovnom obrazovanju u Hrvatskoj proširila je granice Erasmus+ programa zbog čega je nagrađena prestižnom EITA nagradom.