• Crna slova
  • Bijela slova
  • Zadane boje
  • Manja slova
  • Veća slova
  • Zadana slova
  • Font za disleksiju
  • Zadani Font
en
Erasmus logo

Mladima u Hrvatskoj na raspolaganju 450 besplatnih putovanja vlakom po Europi

Nakon kratke pauze radi pandemije, ponovno su otvorene prijave za DiscoverEU, inicijativu Europske unije koja 18-godišnjacima pruža mogućnost besplatnog putovanja vlakom po Europi. Dijeli se čak 60 tisuća karata, a Hrvatskoj je na raspolaganju njih 450!

Dvoje mladih veseli se putovanju vlakom
Europska komisija

Dobitnici karte mogu putovati sami ili u grupi s još četiri prijatelja, a putovanje može trajati do 30 dana. Prijave su jednostavne i otvorene su od 12. do 26. listopada 2021. godine, a vrše se putem Europskog portala za mlade.

Ove se godine na natječaj mogu prijaviti i mladi koji imaju 19 ili 20 godina, kako bi im se pružila prilika za DiscoverEU iskustvo koje im je uskratila pandemija koronavirusa.

Informacije o DiscoverEU inicijativi, kao i o drugim europskim prilikama za mlade ima i nudi europska informativna mreža, Eurodesk. Upravo je tijeku najveća europska kampanja mreže „Time to Move“ u sklopu koje se organiziraju brojna informativna događanja o mogućnostima za mlade unutar europskih obrazovnih programa, prilike za volontiranje, stipendije, prakse, razmjene mladih, bespovratna sredstva za solidarne projekte i razni drugi natječaji.

U Hrvatskoj informativna događanja organiziraju lokalni partneri mreže, takozvani Eurodeskovi multiplikatori, udruge mladih ili udruge za mlade koje djeluju kao lokalne Eurodeskove info točke. Riječ je o 15 organizacija u 17 gradova koje koordinira Eurodeskov centar unutar Agencije za mobilnost i programe Europske unije.

Ilustracija za Time to Move kampanju u okviru Eurodeska
Eurodesk

Do 20. listopada je registrirano preko 60 događanja širom Hrvatske, a njihov će broj do kraja listopada još rasti, a sve informacije će biti dostupne na interaktivnoj karti „Time to Move“.

Uzbudljiva novost kampanje je i nova online suradnička escape igra „Avanture u Berlinu“ u sklopu koje skupina igrača mora pronaći baku rješavanjem teških zagonetki. Tijekom avanture igrači se upoznaju s europskim programima i Eurodesk centrom.

Službeni hashtag ovogodišnje kampanje je #timetomove2021 pomoću kojeg se događanja online i u drugim zemljama mogu lakše pretraživati. Ponosni smo i na činjenicu da je vizualno rješenje ovogodišnje kampanje kreirala Nikolina Mrakovčić, pobjednica dizajnerskog natječaja prošlogodišnje Time to Move kampanje.

Na europskoj razini organiziraju se još i nagradni natječaji za mlade u dobi od 13 do 30 godina koji uključuju razne kreativne zadatke od fotografija, ilustracija, video uradaka te priča.