Mladima u Hrvatskoj na raspolaganju 450 besplatnih putovanja vlakom po Europi
Nakon kratke pauze radi pandemije, ponovno su otvorene prijave za DiscoverEU, inicijativu Europske unije koja 18-godišnjacima pruža mogućnost besplatnog putovanja vlakom po Europi. Dijeli se čak 60 tisuća karata, a Hrvatskoj je na raspolaganju njih 450!
Dobitnici karte mogu putovati sami ili u grupi s još četiri prijatelja, a putovanje može trajati do 30 dana. Prijave su jednostavne i otvorene su od 12. do 26. listopada 2021. godine, a vrše se putem Europskog portala za mlade.
Ove se godine na natječaj mogu prijaviti i mladi koji imaju 19 ili 20 godina, kako bi im se pružila prilika za DiscoverEU iskustvo koje im je uskratila pandemija koronavirusa.
Informacije o DiscoverEU inicijativi, kao i o drugim europskim prilikama za mlade ima i nudi europska informativna mreža, Eurodesk. Upravo je tijeku najveća europska kampanja mreže „Time to Move“ u sklopu koje se organiziraju brojna informativna događanja o mogućnostima za mlade unutar europskih obrazovnih programa, prilike za volontiranje, stipendije, prakse, razmjene mladih, bespovratna sredstva za solidarne projekte i razni drugi natječaji.
U Hrvatskoj informativna događanja organiziraju lokalni partneri mreže, takozvani Eurodeskovi multiplikatori, udruge mladih ili udruge za mlade koje djeluju kao lokalne Eurodeskove info točke. Riječ je o 15 organizacija u 17 gradova koje koordinira Eurodeskov centar unutar Agencije za mobilnost i programe Europske unije.
Do 20. listopada je registrirano preko 60 događanja širom Hrvatske, a njihov će broj do kraja listopada još rasti, a sve informacije će biti dostupne na interaktivnoj karti „Time to Move“.
Uzbudljiva novost kampanje je i nova online suradnička escape igra „Avanture u Berlinu“ u sklopu koje skupina igrača mora pronaći baku rješavanjem teških zagonetki. Tijekom avanture igrači se upoznaju s europskim programima i Eurodesk centrom.
Službeni hashtag ovogodišnje kampanje je #timetomove2021 pomoću kojeg se događanja online i u drugim zemljama mogu lakše pretraživati. Ponosni smo i na činjenicu da je vizualno rješenje ovogodišnje kampanje kreirala Nikolina Mrakovčić, pobjednica dizajnerskog natječaja prošlogodišnje Time to Move kampanje.
Na europskoj razini organiziraju se još i nagradni natječaji za mlade u dobi od 13 do 30 godina koji uključuju razne kreativne zadatke od fotografija, ilustracija, video uradaka te priča.