Novo istraživanje Euroguidance centra o profesionalnom usmjeravanju u strukovnim školama
Euroguidance centar objavio je novo istraživanje o ključnim aspektima profesionalnog usmjeravanja učenika u srednjim strukovnim školama.
S obzirom na specifičnost strukovnih škola, u kojima se učenici već prilikom upisa usmjeravaju u svoja buduća zanimanja, važno je raspravljati o ulozi profesionalnog usmjeravanja i njegovom značaju za razvoj vještina učenika potrebnih za tržište rada ili daljnje obrazovanje. Upravo zato, kroz dva dijela istraživanja - kvantitativno i kvalitativno - predstavljamo podatke i stavove stručnih suradnika i strukovnih nastavnika zaposlenih u srednjim strukovnim školama – onih koji imaju najvažniju ulogu u pripremi učenika za njihovu buduću karijeru.
Istraživanje sadrži rezultate online anketnog upitnika i rasprave u fokus-skupinama organiziranim u Zagrebu, Osijeku i Rijeci. Sudionici istraživanja osvrnuli su se na ključne teme poput percepcije uloge nastavnika u usmjeravanju učenika, potrebi za podrškom, razvoju kompetencija stručnih suradnika, izazova, važnosti učenja temeljenog na radu te doprinosu Erasmus+ projekata u ovom procesu.
Istraživanje su provele stručnjakinje s Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, dr. sc. Bojana Vignjević Korotaj, prof. dr. sc. Kornelija Mrnjaus i doc. dr. sc. Nena Vukelić. Istraživanjem se želi dati doprinos razvoju i unapređenju profesionalnog usmjeravanja u strukovnim školama, te njime najavljujemo Euroguidance prekogranični seminar koji će se u lipnju 2025. održati u Zagrebu, upravo na temu profesionalnog usmjeravanja u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju te će okupiti preko 70 praktičara iz 11 europskih zemalja.
Pristupite publikacijama putem sljedećih poveznica: