Prilagodba stranice
  • Crna slova
  • Bijela slova
  • Zadane boje
  • Manja slova
  • Veća slova
  • Zadana slova
  • Font za disleksiju
  • Zadani Font
en

Kako privući međunarodne znanstvenike u srednju i jugoistočnu Europu?

Udruženje za akademsku suradnju (ACA) okuplja nacionalne organizacije iz Europe i svijeta usmjerene na promicanje, promoviranje i financiranje internacionalizacije visokog obrazovanja objavilo je novi broj newslettera čiji pregled tema donosimo u nastavku.

Znanstvenica u medicinskom laboratoriju proučava staklo s uzorkom za mikroskop
Izvor: Pixabay

U novom, proljetnom izdanju ACA newslettera dostupne su ažurirane informacije dopunjene razvojem drugih programa financiranja na regionalnoj i europskoj razini vezane uz mjere potpore i napore članova ACA-e kao odgovor na ratnu i izbjegličku krizu u Ukrajini.

Nadalje, izdvajamo objavu najnovijeg ACA-inog izvješća o privlačenju međunarodnih studenata na studij, odnosno sveučilišta u srednjoj i jugoistočnoj Europi. Iako su brojne visokoškolske ustanove uspjele privući i podržati znatan broj međunarodnih studenata tijekom posljednjih godina, privlačenje međunarodnih znanstvenika, dugoročno gledano, ostaje izazovna zadaća. Partneri UniWeliSa – ACA, Slovačka akademska informacijska agencija, Sveučilište Comenius u Bratislavi, Sveučilište u Sofiji, Sveučilište u Nišu i Poljska nacionalna agencija za akademsku razmjenu (NAWA) objavili su u veljači ove godine opsežnu studiju koja se bavi spomenutom temom, a koja sadrži niz konkretnih preporuka nacionalnim kreatorima politika i visokoškolskim ustanovama kada je riječ o privlačenju globalnih talenata u spomenutoj regiji. Izvješće istražuje trenutačno stanje potpore koja se pruža međunarodnim istraživačima i predavačima u različitim fazama karijere u Srednjoj i Istočnoj te Jugoistočnoj Europi. U izvješću se također navodi da je regija još uvijek prilično privlačna za ispitane znanstvenike, posebice one koji potječu iz Azije i Europe vezano uz mogućnosti koje su im na raspolaganju za profesionalni i akademski razvoj te širi sociokulturni kontekst. Konačno, preporuka ustanovama je da prošire svoje napore vezane uz pitanje smještaja i zdravstvenog osiguranja uz pridavanje veće pozornosti socijalnoj i profesionalnoj integraciji, uključujući obiteljska pitanja, uz daljnju profesionalizaciju i sustav interne podrške. Zadatak je to koji iziskuje jaču suradnju između različitih institucionalnih aktera i vanjskih partnera te dodatnu izgradnju institucionalnih kapaciteta.

Dodatno, ACA je početkom ožujka započela rad na novoj organizacijskoj strategiji, a koja obuhvaća ​​razdoblje do 2027. godine. Od nadolazećih događanja izdvajamo prvu polovinu svibnja, točnije 11. svibnja kada nas očekuje hibridni seminar pod nazivom “Inkluzivna izvrsnost” – globalni pristup europskom visokom obrazovanju te sastanak Vijeća za obrazovanje, mlade, kulturu i sport (EYCS) koji će raspravljati o temi zajedničke europske diplome zakazan za 4. i 5. travnja.