Prilagodba stranice
  • Crna slova
  • Bijela slova
  • Zadane boje
  • Manja slova
  • Veća slova
  • Zadana slova
  • Font za disleksiju
  • Zadani Font
en

Preporuke za unaprjeđenje mobilnosti kao ključa za razvoj obrazovnog potencijala i vještina budućnosti

Današnje društvo, suočeno s ubrzanim tehnološkim promjenama, stavlja pred mlade izazov stalnog učenja i prilagodbe. Panel "Kako iskoristiti mobilnost za ostvarivanje obrazovnog potencijala i razvoj vještina budućnosti?" na Festivalu studiranja i studentskog života (EduFest) u Zagrebu, održan 20. listopada 2023., istaknuo je ključnu ulogu međunarodnih mobilnosti u obogaćivanju obrazovanja i razvoju ključnih vještina za budućnost.

Moderator panela govori na mikrofon dok ga četvero mladih panelista sluša. Sjede u stolcima na pozornici, a iza njih je natpis "Kako iskoristiti mobilnost za ostvarivanje obrazovnog potencijala i razvoj vještina budućnosti."

U panelu u organizaciji Agencije za mobilnost i programe Europske unije koji je moderirao Martin Bogdan, stručnjak u razvoju politika o međunarodnoj mobilnosti iz Udruženja za akademsku suradnju (Academic Cooperation Association - ACA), sudjelovali su učenici strukovnih škola, studentica i bivši student s bogatim iskustvom mobilnosti.

Panelisti su prenijeli svoja iskustva i očekivanja te ponudili konkretne prijedloge za unaprjeđenje mobilnosti mladih, ističući potrebu za sustavnijim pristupom.

Jedna od ključnih preporuka jest povezivanje studenata s kolegama na stranim učilištima prije mobilnosti. Lara Antonija Matić prvostupnica digitalnog marketinga na zagrebačkom visokom učilištu Algebra istaknula je važnost dijeljenja iskustava sa studentima Fakulteta medija i komunikacije u Beogradu prije odlaska na Erasmus+ mobilnost. Takav pristup će omogućiti korisne informacije, usporedbu očekivanja s realnošću te kvalitetniju pripremu za mobilnost.

Druga ključna preporuka za unaprjeđenje mobilnosti fokusira se na podršku Erasmus studentskoj mreži (ESN) i sličnim udrugama civilnog društva. Financijska podrška i jača suradnja s ESN-om pružile bi dodatnu podršku lokalnim studentima. Filip Cirkvenčić upozorio je na važnost institucionalne i financijske potpore ESN-u kao ključnom akteru u pružanju podrške međunarodnim studentima. Cirkvenčić je član alumnija u Erasmus studentskoj mreži (ESN) koji je svoje bogato međunarodno iskustvo mobilnosti uspješno integrirao u karijeru.

„Važan aspekt je i međusobno priznavanje ECTS bodova, čime bi se izbjegli problemi s nepriznavanjem bodova nakon mobilnosti“, istaknuo je Cirkvenčić naglašavajući potrebu za boljom suradnjom između visokih učilišta.

Učenici strukovnih škola preporučili su kako bi trebalo omogućiti grupnu Erasmus+ stručnu praksu cijelog razreda što bi potaknulo zajedničko iskustvo i povećalo angažman učenika. Budući automehaničar Josip Grgić, učenik 3. razreda Industrijske strojarske škole u Zagrebu, izrazio je želju za zajedničkom stručnom praksom svog razreda u Njemačkoj, gdje će ujedno iskusiti svoju prvu Erasmus+ mobilnost. Njegov razredni kolega Matej Mrakužić istaknuo je potrebu za produženjem trajanja stručne prakse kako bi se postigao dublji učinak na sudionike. „Bilo bi dobro kad bi stručna praksa trajala druže od tri tjedna, koliko sada traje. Taj 21 dan brzo prođe, taman se počnemo bolje razumijevati, više družiti, upijati i dijeliti znanje“, kazao je Matej.

Preporuke iznesene tijekom panela postavljaju smjernice za unaprjeđenje međunarodne mobilnosti mladih, naglašavajući nužnost suradnje između institucija i prilagodbe programa. Mobilnost postaje ključna karika u ostvarivanju obrazovnog potencijala i razvoja vještina budućnosti, pridonoseći osnaživanju mladih za izazove suvremenog društva.

Svakako proučite: Commission proposes new measures on skills and talent to help address critical labour shortages